Шановний народний депутате України,
12 квітня Верховною Радою України в першому читанні було проголосовано проект Закону «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів (№3251)».
Хочемо повідомити Вас про позицію промисловців та економічні та соціальні наслідки у разі прийняття даного Законопроекту.
Проект закону №3251 ставить за мету стимулювання продажу бувших у використанні авто шляхом зниження ставок акцизного податку. Але ринок вживаних автомобілів стимулювання не потребує. Про це свідчать цифри і факти.
За оцінками експертів, ринок імпортних бувших у використанні автомобілів значною мірою є так званим «сірим ринком». За підсумками 2014 року обсяги бувших у використанні автомобілів склали 43,1 тис. од. та зросли майже у 10 разів по відношенню до попереднього періоду. Більше того, 2014 рік був настільки вдалим для ринку б/в автомобілів, що на кінець року перевищив обсяги ринку нових автомобілів, чим повністю нівелював передумови для розвитку ринку нових авто. За даних обставин зменшення акцизного податку є економічно необґрунтованими і призведе до зворотного результату – зниження рівня наповнюваності бюджетів всіх рівнів та поглиблення тінізації ринку.
Пояснювальна записка проект закону, що ставить за мету «здешевлення автомобілів для незаможних верств населення» є яскравим прикладом популізму. Адже Україна відповідно до взятих на себе міжнародних зобов’язань з 2016 року запровадила екостандарт Євро-5. Відтак, на поточний момент в Україну можливий ввіз б/у авто не старше 5-ти років, що здебільшого стосується автомобілів вартість яких значно не відрізняється від нових. Згідно статистики за 2016 рік частка авто преміум класу в б/у імпорті зростає. Як результат, даний законопроект – це скоріше не спроба відкрити можливість володіння дешевим авто для середнього класу, а лазівка для імпорту б/у авто преміум класу та дорогих брендів для розширення автопарків заможних авто власників. Крім того, автомобіль не є товаром першої необхідності, тільки володіння транспортним засобом тягне за собою в середньому витрати в 5000 грн. в місяці, що де-факто нівелює можливість володіння авто населенням, дохід яких нижче за середній.
Екологічні наслідки вражають. Статистика свідчить про наявну в Україні проблему старіння автопарку, що досягла загрозливих масштабів. Так, станом на початок 2016 року, більше половини (53,4%) займають автомобілі виробництва ще СРСР та країн СНД. При цьому середній вік автомобіля становить близько 19,6 років. Для порівняння, у країнах ЄС середній вік автопарку становить близько 10 років. У Російській Федерації середній вік автопарку наближається до європейського і складає 12,5 років. Саме тому, через прийняття не виваженого законопроекту Україна добровільно перетвориться на авто сміттєзвалище, а загроза техногенної катастрофи в Україні стане нашою реальністю.
Кошти за бувші у використанні легкові автомобілі надходять до країни агресора. У зв’язку з девальвацією російського рубля і політикою компаній виробників, ціни на нові автомобілі в Російській Федерації нижчі від українських цін на аналогічні автомобілі. Така ж тенденція спостерігається із легковими автомобілями, що були у використанні. За такого рівня цін збільшується кількість автомобілів, що ввозяться з території Російської Федерації, а кошти українських покупців надходять до країни-агресора.
Таким чином, враховуючи усі наведені вище факти в разі Вашого голосування за проект закону «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» №3251 від 07.10.2015 року Україна отримає:
- Щасливих власників авто преміум класу без сплати податків до бюджету.
- Ріст імпорту вживаних авто із Росії в розмірі сотень тисяч авто в рік і як результат, відтік мільйонів доларів до країни-агресора.
- 99% обманутого черговим популізмом населення України, які не мають грошей ні на новий, ні на вживаний автомобіль
- Втрату робочих місць офіційних імпортерів, дилерів, автовиробників та СТО, що будуть змушені закрити свій бізнес та подальшу тонізацію ринку авто – фактично повернення до часів 90-х років та хаотичного ринку.
Ми, промисловці, наголошуючи на даній позицій, просимо Вас, шановний народний депутате, виважено ставитись до голосування даного законопроекту та керуватися виключно державницькими інтересами, а не популістськими заявами та бажанням загравати з електоратом, що є єдиними лейтмотивом лобіювання подібних законопроектів певними парламентарями.
Прес-служба ФРА та ВААІД
Підписуйтесь!