Уряд сподівається вже цього тижня опрацювати всі поправки до Податкового кодексу. Водночас у Кабміні визнають – надто притисли зборами малий та середній бізнес. Недоліками документа також називають його неефективність у застосуванні до інвестиційних операцій та нестабільність фіскального законодавства. Через місяць після ухвалення більшість норм кодексу набула чинності, тож підприємці не мали часу на адаптацію. Чиновники прораховують ефект від податків на розкіш та планують боротьбу з мінімізаційними схемами. "У нас нет налогов на недвижимость, а это, я считаю, налоги прежде всего на богатых: у кого там тысяча метров и так далее. Это можно было бы сделать. Нам необходимо подумать о трансферном ценообразовании, потому что многие уходят от налогов через офшоры, через Кипр через другие зоны", – заявив віце-прем’єр-міністр, міністр соціальної політики СергійТігіпко.
Закордонні фахівці пропонують для більшої ефективності вдосконалити спрощену систему оподаткування та зробити штрафні санкції менш репресивними. Ось як пояснив цю позицію Пабло Сааведра,координатор Програми Світового Банку в Україні: "На жаль, раніше всі підприємства, які не були дрібними, користувались цією системою. І ми вважаємо, що є можливість поліпшити ситуацію та, можливо, створити систему двох рівнів, коли лише дуже малі бізнесмени, платники податків, користуватимуться спрощенкою, середні підприємства зможуть поступово просуватись за шкалою оподаткування". Його підтримує і Володимир Котенко, представник Європейської Бізнес-Асоціації: "Я б дещо спростив порядок визнання певних витрат, дозволив би більш ліберально визнавати певні витрати, переглянув би застосування тих обмежень, які наразі викликали найбільше обурення інвесторів іноземних – обмеження на операції з нерезидентами". Урядовці до порад закордонних експертів обіцяють дослухатися. Проте з півтисячі запропонованих змін врахують щонайбільше сто.
Підписуйтесь!