Шановна Оксано Петрівно!
Дякуємо Вам за підтримку наших пропозицій та класичної частини страхового сектору. Надсилаємо лист, як додаткову інформацію для розгляду на Комітеті.
Даний лист надісланий Голові та членам Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики та Голові та членам Комітету ВРУ з питань фінансової політики і банківської діяльності.
Вих. від 15.12.16 № 3/738
Шановні Народні депутати України!
Українська федерація убезпечення звертається у зв’язку з прийняттям Верховною радою України у І читанні проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (р.№ 5368) в частині, що стосується бази оподаткування страховиків 3%-м податком на страхові премії (зміни до підпункту 141.1.2 ПКУ), та зазначає наступне:
Діюча з 2015 року в Україні система оподаткування страховиків податком на страхові премії у складі загальної системи оподаткування податком на прибуток подібна до діючої в більшості країн ЄС системи оподаткування, є ефективною та відповідає сучасним вимогам очищення страхового ринку від впливу податкового арбітражу. Вона позитивно впливає на класичний страховий ринок, та з часом призведе до виходу з ринку так званих некласичних «схемних страховиків», які займаються не захистом страхувальника від ризиків, а оптимізацією оподаткування. За нашою оцінкою частка некласичних страховиків на страховому ринку на сьогодні все ще становить близько 50% і отримали вони від інших юридичних осіб близько 7,5 млрд.грн. у 2015 році.
Некласичним страховикам довелося сплатити податок на прибуток (у тому числі 3%-й податок) у розмірі 0,267 млрд.грн. (майже на 438% більше, ніж у 2014 році). Непряме підтвердження цього ми маємо в статті Першого заступника Голови ДФСУ Білана С.В. в інтернет-виданні Delo . ua від 06 грудня 2016 року, де наголошується про подорожчання на 3% вартості “обнала” (з 7-9% до 11-12%).
Слід зазначити, що однозначна позиція Мінфіну та ДФС щодо бази оподаткування 3%-м податком визначена у листах (додаються), а саме: – невключення до бази оподаткування 3%-м податком страхових платежів, що отримуються за договорами перестрахування (вхідне перестрахування) та – не зменшення бази оподаткування на страхові платежі, перераховані страховиком до перестраховиків за договорами перестрахування (вихідне перестрахування).
Однак, прийнята в першому читанні редакція змін до підпункту 141.1.2 говорить, що до бази оподаткування не включаються страхові платежі за договорами перестрахування, не уточнюючи які саме страхові платежі – вхідне чи вихідне перестрахування. Це може призвести до трактування, що вихідне перестрахування зменшує базу оподаткування 3%-м податком, а це – повернення до ситуації, що існувала до 2015 року.
Враховуючи, що певне оздоровлення відбувається на банківському та фондовому ринку в частині припинення їх використання в ухиленні від оподаткування, весь тиск буде направлено саме на страховий ринок, а саме на його некласичну частину. Це дискредитує весь ринок страхування та унеможливить відновлення довіри до нього в найближчій перспективі.
Виходячи з вищезазначеного, просимо внести зміни (додаються) до редакції підпункту 141.1.2 ПКУ, прийнятій в першому читанні проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (р. № 5368).
З повагою,
Генеральний директор УФУ Третьякова Г.М.
ПОКАЗНИКИ СТРАХОВОГО РИНКУ У 2015 РОЦІ
ЛИСТ ДФС УКРАЇНИ ВІД 04.05.2016
ІНТЕРВ’Ю С. БІЛАНА ВІД 06.12.2016
Підписуйтесь!