Лист Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України щодо регулювання виробництва та обігу пива

Спілка підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України

01601, м.Київ,  вул. Воровського,22, офіс 37; тел.: (44) 486-38-82, E-mail: office@smpu.kiev.ua, www.spmsppu.kiev.ua, п/р26008243268 в ВАТ АБ “Укргазбанк” м.Києва,

№ 5609.02.2015р.

Народному депутату України

О.П.ПРОДАН

 

Шановна  Оксана  Петрівна!

Спілка підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України засвідчує Вам свою глибоку повагу і висловлює надію на подальшу плідну співпрацю.

Спілка звертається до Вас від імені її членів – пивоварних підприємств України та Української галузевої компанії по виробництву пива, безалкогольних напоїв та мінеральних вод “Укрпиво”.

Наше звернення продиктоване прийняттям 28 грудня 2014 року Закону України № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)», яким передбачається з 01 липня п.р. прирівняти регулювання виробництва та обігу пива до регулювання спирту та лікеро-горілчаних виробів.

Дійсно, пиво, як напій, повинно відноситись до алкогольних напоїв, як це прийнято в країнах ЄС. Однак, в силу специфіки виробництва (лікеро-горілчані вироби – це водно-спиртова суміш, пиво – ферментований напій) державне регулювання виробництва та обігу цих продуктів значно відрізняється.

Суть зазначених змін в тому, що на виробництво та обіг пива поширюють дію Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон). Але норми Закону були свого часу виписані із врахуванням обігу спирту на спиртомістких напоїв, і жодним чином не враховували суттєві технологічні особливості виробництва пива як продукту, де алкоголь виникає не шляхом додавання спирту, а шляхом натурального бродіння.

Основною метою законодавчих змін 28.12.2014р. було збільшення надходжень до Державного та місцевих бюджетів,  поліпшення фіскального регулювання та адміністрування. Певні законодавчі новації досягають цієї мети, зокрема ліцензування оптової та роздрібної торгівлі пивом, обов’язковість реєстраторів розрахункових операцій, акцизний податок із роздрібного продажу пива.

Але, водночас, прирівняння правового регулювання ринку пива до правового регулювання спиртовмісних алкогольних напоїв створює велику кількість обмежень, більшість із яких не відповідає меті таких законодавчих новацій, створює часто невирішувані складнощі, в першу чергу для державних органів. Діяльність пивоварної галузі (разом із суміжними галузями) за таких правових умов буде значно ускладнена, що може призвести до її часткової зупинки.

Такі, наприклад, законодавчі регулювання, які є природними для спиртомістких напоїв, є неприйнятними для пивоварної галузі:

  • ліцензія та вимоги до виробництва пива – атестація  та обов’язкова сертифікація на підтвердження відповідності (на вітчизняну  та імпортну продукцію);
  • маркування акцизними марками імпортної продукції;
  • встановлення мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін;
  • додаткові вимоги до маркування;
  • державний контроль за обліком виробництва та переміщенням пива;
  • державне регулювання нормування втрат пива;
  • ліцензія на імпорт і експорт.

Цей перелік, на жаль, не є вичерпним.

На наше глибоке переконання, будь-які кардинальні зміни в законодавчому регулюванні мають вводитися лише після детального аналізу їх наслідків, консультацій з фаховими експертами та бізнесом. Враховуючи передбачений Законом України № 71-VIII перехідний період, просимо сприяти внесенню відповідних змін до законодавства для запобігання значного погіршення умов ведення бізнесу в Україні, впровадження планів Уряду щодо дерегуляції та виконання міжнародних зобов’язань в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС.

Детальний аналіз надмірних регулювань та пропозиції галузі щодо законодавчих змін представлені в Додатку.

Шановна  Оксана  Петрівна, щиро сподіваємось, що, не зважаючи на надмірну завантаженість, Ви винайдете можливість розглянути запропоновані пивоварною галуззю пропозиції для їх подальшого впровадження в законодавчі ініціативи.

Додаток на 19 арк.

З повагою 

Генеральний директор

 

(підпис)

 

 

В.Биковець

Можливість коментувати відключена.