Громадська організація
„АСОЦІАЦІЯ ХМЕЛЬНИЦЬКИХ РИНКІВ”
29016, м. Хмельницький, вул. Геологів, 18/2, код ЄДРПОУ 26430979, р/р 26007011835424 в Хмельницькому відділенні ПАТ „Укрсоцбанк” , МФО 300023. Тел.(0382) 72-78-88, тел./факс 65-61-07 , e-mail: ahr2003@ukr.net_______________________________________________________________
Вих. № 171 від 11 листопада 2017 р.
Народному депутату України,
заступнику голови депутатської фракції
ПП „Блок Петра Порошенка”
у Верховній Раді України
представнику Асоціації міст України
у Верховній раді України,
голові ВГО „Фортеця”
ПРОДАН О. П.
_____________________________________
01008, м. Київ, вул. Грушевського,5. Верховна Рада України 01021, м. Київ, вул. Шовковична, 11, оф. 6. Щодо недопущення прийняття проекту Державного бюджету України на 2018 рік у пропонованій Урядом редакції (реєстр.№ 7000) та супровідного до нього проекту змін до Бюджетного кодексу України (реєстр. № 7116) за станом на вересень 2017 р.ЗВЕРНЕННЯ
Шановна Оксана Петрівна!
Засвідчуючи Вам свою повагу, громадська організація «Асоціація Хмельницьких ринків», що представляє ринки м. Хмельницького, на яких здійснюють свою підприємницьку діяльність та торгівлю більш ніж 25 тисяч осіб, є членом правління ВГО „Фортеця”, членом Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України, звертається до Вас як до народного депутата України, заступника голови депутатської фракції ПП „БПП”, представника Асоціації міст України у Верховній Раді України з дуже важливого та актуального питання, що турбує нашу Асоціацію – активного представника територіальної громади м. Хмельницького, розгляд якого потребує Вашої особистої підтримки та сприяння.
Як відомо, у відповідності до чинного законодавства України Кабінетом Міністрів України (в подальшому – КМУ) в середині вересня 2017 року у Верховну Раду України був внесений проект Закону України « Про Державного бюджет України на 2018 рік», реєстр. № 7000, а також супровідний до нього проект Закону України «Щодо внесення змін до «Бюджетного кодексу України», реєстр. № 7116.
Уважно розглянувши та вивчивши показники законопроекту №7000 щодо показників Державного Бюджету України на 2018 рік та запропонованих КМУ змін до Бюджетного кодексу України, які викладені в законопроекті №7116, ГО «Асоціація хмельницьких ринків» з вимогою не допустити скорочення фінансової спроможності місцевого самоврядування у 2018 році та зберегти не лише «обличчя» проведення реформи децентралізації, але й її суть – становлення спроможних територіальних громад.
Адже, на жаль, для місцевих територіальних громад, для мешканців міст, містечок та селищ, послідовно під заяви найвищих посадових осіб Держави про незворотність реформ та підтримку місцевого самоврядування, в реальності центральними органами виконавчої влади країни вчиняються всі кроки щодо згортання реформи місцевого самоврядування та фактичного зменшення ресурсної спроможності територіальних громад.
На превеликий жаль, засади проекту закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» та проект Закону України «Щодо внесення змін до «Бюджетного кодексу України» продовжують знищення фінансової спроможності місцевих громад, адже покладає на так звані «плечі» місцевих бюджетів:
- оплату пільг за житлово-комунальні послуги (електроенергії, газу, послуг теплопостачання, водопостачання, водовідведення) для відповідних категорій населення. В масштабах всієї країни це близько 7 млрд. грн.;
- оплату заборгованості населення за житлово-комунальні послуги. А це близько 8 млрд. грн.;
- оплату перевезення пільгових категорій громадян, що становить у загальних показниках близько 2,5 млрд. грн.;
- фінансування медичної і освітньої сфери, у зв’язку з прогнозованою недостатністю коштів згідно проекту Державного бюджету України на 2018 рік у розмірі понад 10 млрд. грн.
Ще одним негативним аспектом в напрямку згортання розвитку місцевих громад та регіонів України є пропонована Урядом країни зміна умов реверсної дотації (вилучення до Державного бюджету коштів місцевих громад), а саме збільшення розміру реверсної дотації з 50 до 80%.
У 2018 році реверсну дотацію до державного бюджету змушені будуть перераховувати 169 місцевих бюджетів, в тому числі 6 обласних бюджетів, 66 бюджетів міст обласного значення, близько 50-ти районних бюджетів та півсотні бюджетів об’єднаних територіальних громад. Ми не станемо зазначати конкретні цифри втрат для місцевих бюджетів інших міст та територіальних громад України, та втрати бюджету лише нашого м. Хмельницького становлять в межах 200 млн. гривень, що є для нас, представників територіальної громади/громад неприпустимим.
Будь-яка необґрунтована, визначена волюнтаристським методом центральними органами влади втрата/перерозподіл найнеобхідніших доходів територіальних громад на витрати функціонування ЖКХ, медичної галузі регіону, освіти, виконання нових регіональних/міських інфраструктурних проектів, тощо, на роздуті, вигадані потреби останніх (а саме: безпідставне, безконтрольне значне фінансування органів Прокуратури, МВС, СБУ, інших контролюючих органів над контролюючими органами, органів державної влади та всіх відповідних похідних структур, які є лише споживачами бюджетних коштів за умови злочинної корупції), несе системну, структурну загрозу існування не тільки органам місцевого самоврядування зокрема, а й Україні як державі – в цілому.
Кожному з нас, шановна Оксана Петрівна, переконані, пам’ятає, що саме завдяки єдності, самоорганізації, системної роботи органів місцевого самоврядування, їх територіальних громад в найважчі для України місяця Російської агресії 2014 – першої половини 2015 року попри загальнодержавну кризу, наша країна – Україна вистояла! Це є наше надбання, про яке ми повинні постійно пам’ятати.
Але, на жаль, такий незрозумілий грабунок зароблених громадами України в регіонах коштів, що запропонований Урядом країни на 2018 рік, додатково свідчить про проведення владою політики можливого «упокорення» ефективних, ініціативних місцевих громад, які самостійно, як наша, Хмельницька міська територіальна громада, спроможні вирішити місцеві питання без зайвого, непередбаченого чинним законодавством, втручання «центру».
Адже лише дотаційні місцеві громади змушені виявляти більшу лояльність до влади під загрозою недоотримання фінансових ресурсів, що дозволяє централізувати управління, але в той же час буде гальмувати розвиток держави в цілому.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідне звернення з даного питання на адресу голови Верховної Ради України, Голови Уряду України В. Гройсмана було прийнято депутатами Хмельницької міської ради сьомого скликання на черговій вісімнадцятій сесії міської ради 25 жовтня 2017 року і направлено, яке наша Асоціація та, переконані, територіальна громада міста, в цілому і повністю підтримує. Також наша Асоціація направила відповідний лист-звернення окрім зазначених адресатів і на голову Комітету ВРУ з питань бюджету Павелка А.
Враховуючи вищевказане та з метою гарантування незворотності розпочатої реформи місцевого самоврядування, ГО «Асоціація хмельницьких ринків»,
ПРОСИТЬ:
1. Не допустити прийняття проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» у запропонованій Урядом редакції, реєстр. № 7000, від 15.09.2017р. та супровідного до нього проекту Закону України «Щодо змін до Бюджетного кодексу України», реєстр. № 7116.
2. Доопрацювати вищевказані законопроекти із врахуванням інтересів місцевих громад та відповідно до мети реформи місцевого самоврядування.
Сподіваємося на ваше розуміння та підтримку в даному питанні.
З повагою,
виконавчий директор ГО
„Асоціації хмельницьких ринків”,
член ради підприємців при КМУ,
член правління ВГО «Фортеця» Сніховський О. О.
Підписуйтесь!