Депутатське звернення до в.о. Голови ДФС України М.В. Продана щодо забезпечення збереження податкової інформації, яка міститься в інформаційних системах районного рівня

В.о. Голови

Державної фіскальної

служби України

М.В. ПРОДАНУ

Щодо забезпечення збереження
податкової інформації, яка міститься
в інформаційних системах районного рівня

Шановний Мирославе Васильовичу!

З 1 січня 1996 року для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які зобов’язані сплачувати податки, збори, інші обов’язкові платежі до бюджетів створено автоматизований банк даних – Державний реєстр фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів.

До 2000 року облік фізичних осіб-підприємців здійснювався в локальних базах даних в системі ARMGD, а облік надходжень від фізичних осіб-підприємців відображався автоматизованих системах в картці особового рахунку.

Згідно Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів» від 12.04.2012 року №578/5 строк зберігання облікових справ платників податків, особових рахунків платників податків, декларацій про доходи, розрахунків сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, звітів суб’єкта малого підприємництва-фізичної особи-платника єдиного податку становить 5 років як на паперових, так і на електронних носіях.

ГУ ДФС у м. Києві було проведено аналіз баз даних в районних ДПІ та встановлено, що неможливо на регіональному рівні об’єднати бази даних системи ARMGD для пошуку і надання інформації/довідок фізичним особам платникам податків про сплату фіксованого або єдиного податку за період до 2000 року.

Існує загроза втрати інформації, яка міститься в інформаційних системах районного рівня, оскільки програмне забезпечення не адаптоване під сучасну техніку. Для збереження даних, які містяться в інформаційних системах районного рівня необхідно забезпечити збереження наявних архівних резервних копій на рівні ГУ ДФС у м. Києві та затвердити відповідні порядки використання та зберігання цих даних, так як терміни та порядок зберігання електронних баз даних, які містять податкову інформацію, не затверджено жодними нормативними актами.

Керуючись статтею 16 Закону України «Про статус народного депутата України», прошу Вас дослідити зазначені обставини, та, у разі підтвердження можливості втрати податкової інформації, яка міститься в інформаційних системах районного рівня, вжити заходів для її збереження та прийняти відповідні порядки використання та зберігання цих даних.

З повагою,

Народний депутат України                                                                Оксана ПРОДАН


ВІДПОВІДЬ ДФС УКРАЇНИ

Можливість коментувати відключена.