Поправки до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)», (реєстр. №1580 від 22.12.2014 року)

Комітет

Верховної Ради України

з питань промислової політики

та підприємництва

Відповідно до статей 89 та 116 Регламенту Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи вношу пропозиції до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)», (реєстр. №1580 від 22.12.2014 року).

1. У пункті 1 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 41 Кодексу законів про працю України) у абзаці другому слова «протягом року» виключити;

2. У підпункті першому пункту 2 розділу І законопроекту (щодо викладення в новій редакції статті 100 Житлового кодексу України) у абзаці третьому друге речення «Перелік таких робіт визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.» замінити реченням «Такі роботи можна здійснювати виключно на об’єктах, на які є технічний паспорт.»;

3. У підпункті другому пункту 2 розділу І законопроекту (щодо викладення в новій редакції статті 152 Житлового кодексу України) у абзаці третьому друге речення «Перелік таких робіт визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.» замінити реченням «Такі роботи можна здійснювати виключно на об’єктах, на які є технічний паспорт.»;

4. У підпункті третьому пункту 2 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 189 Житлового кодексу України) абзац другий викласти в такій редакції:

“у самовільному переобладнанні та переплануванні жилих будинків і жилих приміщень із втручанням в несучі конструкції та/або інженерні системи та (або) використанні їх не за призначенням;

5. У підпункті другому пункту 3 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 96 Кодексу України про адміністративні правопорушення):

1) абзац перший викласти в такій редакції:

«2) статтю 96 доповнити частиною такого змісту:»;

2) абзаци другий та третій виключити;

6. Підпункт четвертий пункту 3 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 150 Кодексу України про адміністративні правопорушення) виключити;

7. У підпункті шостому пункту 3 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 16610 Кодексу України про адміністративні правопорушення) абзац третій виключити;

8. У підпункті сьомому пункту 3 розділу І законопроекту (щодо викладення в новій редакції статті 18842 Кодексу України про адміністративні правопорушення) у абзаці восьмому слова «від ста п’ятдесяти» замінити словами «від ста»;

9. У підпункті восьмому пункту 3 розділу І законопроекту (щодо доповнення Кодексу України про адміністративні правопорушення статтею 18844) у абзаці чотирнадцятому слова «до сімдесяти» замінити словами «до ста»;

10. У підпункті десятому пункту 3 розділу І законопроекту (щодо викладення в новій редакції статті 2446 Кодексу України про адміністративні правопорушення) абзац третій після цифр «961» доповнити словами «(крім частин третьої – п’ятої)»;

11. У підпункті одинадцятому пункту 3 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення) абзац четвертий викласти в такій редакції:

“міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення (їх виконавчих органів), Київської та Севастопольської міських, районної, районної у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, селищних рад — адміністратори (частина друга статті 16610 — в частині порушення місцевим дозвільним органом строків прийняття рішення про видачу документа дозвільного характеру, абзаци другий — четвертий частини першої статті 18844 — якщо адміністративна послуга надається через центр надання адміністративних послуг);

12. У підпункті другому пункту 4 розділу І законопроекту (щодо викладення в новій редакції статті 213 Кримінального кодексу України):

1) в абзаці третьому слова «суб’єктом господарської діяльності, відомості про якого не включено до реєстру суб’єктів господарювання, що здійснюють операції з металобрухтом» замінити словами «без державної реєстрації або без спеціального дозволу (ліцензії), одержання якого передбачено законодавством»;

2) у абзаці четвертому слова «або виправними роботами на строк до двох років або обмеження волі на строк до одного року» виключити;

13. Підпункт третій пункту 5 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 33 Земельного кодексу України) виключити;

14. У підпункті п’ятому пункту 5 розділу І законопроекту (щодо викладення в новій редакції статті 97 Земельного кодексу України) у абзаці шостому слова «, але не більше як два роки» виключити;

15. У підпункті восьмому пункту 5 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України) абзац другий після слова «свердловин» доповнити словами «а також»;

16. Підпункт десятий пункту 5 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 134 Земельного кодексу України) викласти в такій редакції:

«10) у абзаці третьому частини другої статті 134 слова «спеціальних дозволів» замінити словами «спеціальних дозвільних документів», слово “(ліцензій)” виключити;»

17. Підпункт одинадцятий пункту 5 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 135 Земельного кодексу України) викласти в такій редакції:

«11) частину третю статті 135 викласти у такій редакції:

“Організатором земельних торгів є фізична або юридична особа — власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, або державний виконавець у разі виконання рішень, що підлягають примусовому виконанню в порядку, передбаченому Законом України “Про виконавче провадження”, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.

Виконавцем земельних торгів є суб’єкт господарювання, що має право на виконання цього виду робіт згідно Закону, та уклав з організатором земельних торгів договір про їх проведення.

Учасником земельних торгів є фізична або юридична особа, яка подала виконавцю земельних торгів документи, зазначені в частині сьомій статті 137 цього Кодексу, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, зареєстрована у книзі реєстрації учасників земельних торгів і відповідно до закону може набувати право власності чи користування земельною ділянкою, яка виставляється на земельні торги.”;

18. Підпункт чотирнадцятий пункту 5 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 208 Земельного кодексу України) виключити;

19. Підпункт п’ятнадцятий пункту 5 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 211 Земельного кодексу України) викласти в такій редакції:

«15) пункт “і” частини першої статті 211 викласти в такій редакції:

«і) відхилення від затверджених в установленому порядку проектів землеустрою;»;

20 У підпункті шістнадцятому пункту 5 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до підпункту «б» пункту 15 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України) абзаци третій – четвертий виключити;

21. У підпункті третьому пункту 7 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 245 Цивільного кодексу України) абзац другий викласти в такій редакції:

“5. Довіреність на право участі та голосування на загальних зборах, видана фізичною особою, посвідчується нотаріусом та іншими посадовими особами, які вчиняють нотаріальні дії, чи в іншому порядку, передбаченому Законом. Довіреність на право участі та голосування на загальних зборах від імені юридичної особи видається в порядку, встановленому статтею 246 цього Кодексу, та не потребує посвідчення.”;

22. У підпункті четвертому пункту 11 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 82 Закону України «Про ветеринарну медицину») абзац третій виключити;

23. Підпункт п’ятий пункту 11 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 85 Закону України «Про ветеринарну медицину») виключити;

24. У підпункті шостому пункту 11 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 87 Закону України «Про ветеринарну медицину»):

1) абзаци другий та третій виключити;

2) абзац четвертий доповнити словами «слово «необхідно» замінити словами «передбачено законом чи міжнародними договорами (Конвенціями), ратифікованими Україною»;

25. У підпунктах першому – третьому пункту 13 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 2 Закону України «Про основи містобудування») слова «за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України,» виключити;

26. Підпункт другий пункту 14 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я) слова «за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України,» виключити;

27. Підпункт другий пункту 20 розділу І законопроекту (щодо доповнення Закону України «Про туризм» статтею 51) виключити;

28. У підпункті десятому пункту 20 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 24 Закону України «Про туризм») абзаци п’ятнадцятий та двадцять п’ятий виключити;

29. У підпункті одинадцятому пункту 20 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 25 Закону України «Про туризм») у абзаці другому слова «, а також про внесення відомостей про суб’єкта туристичної діяльності до Державного реєстру суб’єктів туристичної діяльності» виключити;

30. Підпункт другий пункту 22 розділу І законопроекту (щодо доповнення статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» новими частинами) виключити;

31. Підпункт третій пункту 25 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 15 Закону України «Про оренду землі») викласти в такій редакції:

«3) статтю 15 викласти в такій редакції:

«Стаття 15. Умови договору оренди землі

Істотними умовами договору оренди землі є:

об’єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки);

строк дії договору оренди;

орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду;

умови збереження стану об’єкта оренди;

умови і строки передачі земельної ділянки орендарю;

умови повернення земельної ділянки орендодавцеві;

існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки;

визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об’єкта оренди чи його частини;

відповідальність сторін;

умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.

Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, а також порушення вимог статей 4 – 6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону.

За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови, зокрема якісний стан земельних угідь, порядок виконання зобов’язань сторін, порядок страхування об’єкта оренди, порядок відшкодування витрат на здійснення заходів щодо охорони і поліпшення об’єкта оренди, проведення меліоративних робіт, а також обставини, що можуть вплинути на зміну або припинення дії договору оренди, тощо.

Невід’ємною частиною договору оренди землі є:

план або схема земельної ділянки, яка передається в оренду;

кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів;

акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

акт приймання-передачі об’єкта оренди;

проект відведення земельної ділянки у разі його розроблення згідно із законом.

У разі якщо договором оренди землі передбачається здійснити заходи, спрямовані на охорону та поліпшення об’єкта оренди, до договору додається угода щодо відшкодування орендарю витрат на такі заходи.

Договір оренди може передбачати надання в оренду декількох земельних ділянок, які знаходяться у власності одного орендодавця (а щодо земель державної та комунальної власності – земельних ділянок, які перебувають у розпорядженні одного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування).»

32. Підпункт четвертий пункту 25 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 17 Закону України «Про оренду землі») виключити;

33. Підпункт сьомий пункту 25 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 22 Закону України «Про оренду землі») виключити;

34. У підпункті другому пункту 27 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 20 Закону України «Про місцеві державні адміністрації») у абзаці третьому слова «в установленому порядку єдиного державного реєстру» замінити словом «обліку»;

35. У підпункті першому пункту 28 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 1 Закону України «Про металобрухт») слова «в установленому Кабінетом Міністрів України порядку» виключити;

36. У підпункті другому пункту 28 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 1 Закону України «Про металобрухт») у абзаці п’ятому слова «в установленому Кабінетом Міністрів України порядку» виключити;

37. У підпункті четвертому пункту 28 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 11 Закону України «Про металобрухт») у абзаці другому слова «відповідно до законодавства» замінити словами «відповідно до закону»;

38. Підпункт п’ятий пункту 28 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 12 Закону України «Про металобрухт») виключити;

39. Підпункт шостий пункту 28 розділу І законопроекту (щодо доповнення Закону України «Про металобрухт» статтею 121) виключити;

40. У підпункті сьомому пункту 28 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 13 Закону України «Про металобрухт»):

1) абзаци другий – третій замінити абзацом такого змісту:

«у абзаці п’ятому слово «законодавством» замінити словом «законом»;

2) абзаци четвертий – п’ятий виключити;

41. Підпункт перший пункту 29 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність») виключити;

42. У підпункті четвертому пункту 29 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність»):

1) у абзацах другому та п’ятому слова «за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України» виключити;

2) абзац шостий виключити;

43. Підпункт п’ятий пункту 29 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 20 Закону України «Про архітектурну діяльність») виключити;

44. Підпункт перший пункту 30 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 20 Гірничого закону України) виключити;

45. Пункт 31 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 7 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії») виключити;

46. У пункті 34 розділу І законопроекту (щодо викладення в новій редакції статті 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»):

1) частину третю статті 9 після пункту 3) доповнити новим пунктом такого змісту:

«4) видобуток дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння»;

2) частину третю статті 9 після пункту 4) доповнити новим пунктом такого змісту:

«6) торгівля пестицидами та агрохімікатами (тільки регуляторами росту рослин)»;

3) у пункті 14 частини третьої статті 9 слова «, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України» виключити;

4) частину третю статті 9 після пункту 17) доповнити новим пунктом такого змісту:

«20) збирання, первинна обробка відходів і брухту дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння»;

5) частину третю статті 9 після пункту 20) доповнити новим пунктом такого змісту:

«24) проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони»;

47. Пункт 35 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 24 Закону України «Про охорону культурної спадщини») виключити;

Пояснення: Запропоновані проектом зміни ускладнять процедуру розміщення реклами

48. Пункт 36 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 13 Закону України «Про охорону дитинства») виключити;

Пояснення: Зміни до Закону України «Про охорону дитинства» не відповідають суті та цілям даного законопроекту, доцільність внесення таких змін повинна розглядатися Комітетом Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.

49. Зміни до Закону України «Про рибу, інші водні живі ресурси та харчову продукцію» необхідно узгодити з міжнародною практикою та Угодами (Конвенціями), ратифікованими Україною, з тим, щоб не створити перешкод українським експортерам;

50. Підпункт другий пункту 39 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 6 Закону України «Про особисте селянське господарство») доповнити словами «після слів «набуте у власність» доповнити словами «чи у право користування»;

51. У підпункті другий пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців») абзац другий виключити;

52. Підпункт другий пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців») виключити;

53. У підпункті третьому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо доповнення статті 5 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців») слова «визначеними Міністерством» замінити словами «за загальним наркозом Міністерства», слова «поза місцезнаходженням» замінити словами «за фактичним місцезнаходженням»;

54. У підпункті четвертому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців»):

1) у абзаці п’ятому слова «вищу освіту» замінити словами «вищу юридичну освіту»;

2) у абзаці шостому слова «, а також інші особи в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України» замінити словами «за відповідним рішенням Міністерства юстиції України індивідуального характеру»;

3) у абзаці восьмому у другому реченні слово «законодавством» замінити словом «законом», третє речення «За виконання визначених цим Законом функцій державні реєстратори одержують винагороду в розмірі та порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.» виключити;

55. У підпункті п’ятому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців») абзац четвертий доповнити словами «у відповідності до закону»;

56. У підпункті шостому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців»):

1) у абзаці другому пункту 1 статті 10 слова «у розмірі 0,05 мінімальної заробітної плати» замінити словами «у розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян»;

2) у абзаці третьому пункту 1 та пункті 3 статті 10 слова «у розмірі 0,02 мінімальної заробітної плати» замінити словами «у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян»;

3) у пункті 5 статті 10 слова «квитанція з платіжного термінала, квитанція (чек) з поштового відділення зв’язку» замінити словами «копія квитанції з платіжного термінала, копія квитанції (чеку) з поштового відділення зв’язку»;

4) пункт 6 статті 10 замінити абзацом такого змісту:

«У разі подання електронних документів підтвердженням внесення реєстраційного збору є копія, виготовлена шляхом сканування одного з документів, визначених в абзаці першому цієї частини.»;

57. У підпункті восьмому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо доповнення Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» статтею 17-1) абзац перший пункту 1 статті 17-1 викласти в такій редакції:

«1. Міністерство юстиції України забезпечує в день проведення реєстраційної дії передачу з Єдиного державного реєстру інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі до інформаційних систем:»

58. У підпункті десятому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців»):

1) абзац третій викласти в такій редакції:

«у абзаці першому слова «додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію)» замінити словами «додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію», слова «та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію)» замінити словами «та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію)»;

2) абзац четвертий виключити;

3) абзац восьмий викласти в такій редакції:

«абзац третій частини п’ятнадцятої виключити;»;

59. У підпункті одинадцятому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців»):

1) абзаци третій – п’ятий частини другої статті 20 замінити абзацами такого змісту:

«витягу з Єдиного державного реєстру;

довідки про наявність або відсутність в Єдиному державному реєстрі інформації, яка запитується.»;

2) частину третю статті 20 виключити;

3) частину п’яту статті 20 викласти в такій редакції:

«5. За надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляється плата у такому розмірі:

трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — за надання витягу та довідки з Єдиного державного реєстру в паперовій формі;

одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян — за надання виписки з Єдиного державного реєстру в паперовій формі;

75 відсотків плати, встановленої цією частиною, — за надання витягу, довідки та виписки з Єдиного державного реєстру в електронній формі.»;

4) частину восьму статті 20 виключити;

60. Підпункт дванадцятий пункту 40 розділу І законопроекту (щодо виключення статті 21 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців») викласти в такій редакції:

«у статті 21:

у частині першій слова «протягом двох робочих днів» замінити словами «протягом одного робочого дня»;

частину 12 виключити»;

61. У підпункті тринадцятому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 22 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців»):

абзаци п’ятий – сьомий та десятий – чотирнадцятий виключити;

62. У підпункті сімнадцятому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців») абзаци п’ятий – шостий замінити абзацом такого змісту:

«частину другу виключити;»;

63. У підпункті дев’ятнадцятому пункту 40 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 35 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців») у абзаці другому слова «слова «у день надходження» та» виключити;

64. Підпункт другий пункту 43 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 8 Закону України «Про оцінку земель») викласти в такій редакції:

«2) частини сьому і восьму статті 8 замінити частинами такого змісту:

“Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

Порядок ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок встановлюється центральним органом виконавчої влади, що формує державну політику у сфері земельних відносин.»;

65. Підпункт третій пункту 43 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 9 Закону України «Про оцінку земель») виключити;

66. У підпункті п’ятому пункту 43 розділу І законопроекту (щодо доповнення Закону України «Про оцінку земель» статтею 251):

1) у абзаці п’ятому після слів «цього Закону» доповнити словами «національних стандартів оцінки», слова «та державних стандартів, норм і правил» виключити;

2) у абзаці дев’ятому слова «а також інших нормативно-правових актів та державних стандартів, норм і правил у сфері оцінки земель» замінити словами «а також національних стандартів оцінки та інших нормативно-правових актів у сфері оцінки земель»;

3) у абзаці десятому слова «акт перевірки» замінити словами «розпорядження про усунення порушень, виявлених під час здійснення перевірки,», слова «розгляду акта» замінити словами «розгляду розпорядження», слова «рішення про» замінити словами «рішення щодо»;

67. Зміни до Закону України «Про молоко та молочні продукти» необхідно узгодити з міжнародною практикою та Угодами (Конвенціями), ратифікованими Україною, з тим, щоб не створити перешкод українським експортерам;

68. У підпункті першому пункту 48 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»):

1) абзаци другий та третій виключити;

2) у абзаці четвертому слова «, одинадцятий та тринадцятий» виключити;

3) абзаци шостий та сьомий виключити;

69. У підпункті третьому пункту 48 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 41 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»):

1) після абзацу шостого доповнити абзацами такого змісту:

“Розмір тарифів, у тому числі їх граничні розміри, на проведення дозвільними органами експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, які є підставою для видачі документів дозвільного характеру, затверджується Кабінетом Міністрів України, якщо інше не встановлено законом.

Розмір тарифів на проведення суб’єктами господарювання експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, які є підставою для видачі документів дозвільного характеру, не може перевищувати граничних розмірів тарифів, установлених для дозвільних органів.”;

2) у абзаці одинадцятому після слова «здійснюється» доповнити словом «державним»;

3) абзац шістнадцятий доповнити словами «(в разі необхідності)»;

4) у абзаці сімнадцятому слова «(згідно з класифікатором видів економічної діяльності)» виключити;

70. Підпункт четвертий пункту 48 розділу І законопроекту (щодо виключення статей 5 та 7 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності») викласти в такій редакції:

«4) статтю 7 виключити;»;

71. Підпункт п’ятий пункту 48 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 6 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності») виключити;

72. У підпункті восьмому пункту 48 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 91 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»):

1) абзац третій після слів «за додержанням» доповнити словами «державними адміністраторами,»;

2) абзац сьомий після слів «(його посадової особи)» доповнити словами «, державного адміністратора»;

3) у абзаці дев’ятому слова «державним адміністратором та» виключити;

4) абзац одинадцятий виключити;

5) абзац чотирнадцятий після слів «(його посадова особа)» доповнити словами «, державний адміністратор»;

6) у абзаці шістнадцятому слова «, державного адміністратора» виключити;

7) абзац сімнадцятий виключити;

73. У підпункті дев’ятому пункту 48 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 10 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»):

1) абзац третій перед словами «несуть відповідальність» доповнити словами «державний адміністратор»;

2) абзац четвертий виключити;

74. Підпункт десятий пункту 48 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності») виключити;

75. Підпункт одинадцятий пункту 48 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності») виключити;

76. У підпункті першому пункту 51 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»):

1) у абзаці третьому друге та третє речення виключити;

Пояснення: Запропоновані зміни не відповідають меті та цілям законопроекту.

2) у абзаці четвертому слова «, а також інші особи,» виключити, слова «Кабінетом Міністрів України» замінити словом «законом»;

77. Підпункт другий пункту 51 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») виключити;

78. Підпункт четвертий пункту 51 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») викласти в такій редакції:

«4) статтю 29 викласти в такій редакції:

“Стаття 29. Плата за проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, внесення змін до записів Державного реєстру прав та надання інформації з Державного реєстру прав

1. За державну реєстрацію прав, видачу витягу з Державного реєстру прав та оприлюднення інформації в Реєстрі справляється адміністративних збір у такому розмірі:

1) за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно:

щодо розташованих на земельних ділянках об’єктів нерухомого майна площею до 100 кв. м. — 0,07 мінімальної заробітної плати;

щодо розташованих на земельних ділянках об’єктів нерухомого майна площею до 200 кв. м. — 0,1 мінімальної заробітної плати;

щодо розташованих на земельних ділянках об’єктів нерухомого майна площею більше 200 кв. м. — 0,2 мінімальної заробітної плати;

щодо земельних ділянок — 0,1 мінімальної заробітної плати;

2) за державну реєстрацію іншого речового права на нерухоме майно, крім права оренди землі, — розмір адміністративного збору за відповідні дії становить 25 відсотків від розміру адміністративного збору за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно;

3) за державну реєстрацію обтяження права на нерухоме майно — 0,07 мінімальної заробітної плати;

4) за державну реєстрацію права оренди земельної ділянки — 0,06 мінімальної заробітної плати;

5) за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, що допущена з вини заявника, — 0,04 мінімальної заробітної плати.

Адміністративний збір справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав.

2. Органи державної реєстрації прав та органи місцевого самоврядування звільняються від сплати адміністративного збору.

3. При проведенні державної реєстрації прав заявник отримує витяг з Державного реєстру прав безкоштовно.

4. У разі відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень адміністративний збір не повертається.

У разі відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір підлягає поверненню.

Розмір плати за надання інформації з Державного реєстру прав та порядок її використання встановлюються Кабінетом Міністрів України.”.

Пояснення: Адміністративний збір повинен бути для усіх однаковим (і для фізичних осіб, і для юридичних), оскільки це не податок, а оплата послуги.

79. Пункт 52 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану») виключити;

Пояснення: Запропоновані зміни не відповідають меті та цілям законопроекту.

80. Пункт 53 розділу І законопроекту (щодо викладення в новій редакції статей 28, 41 та 46 Закону України «Про виконавче провадження») викласти в такій редакції:

«53. У Законі України “Про виконавче провадження” (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., 19—20, ст. 142; 2014 р., № 20—21, ст. 739):

1) статтю 28 викласти в такій редакції:

“Стаття 28. Виконавчий збір

1. У разі невиконання боржником рішення майнового характеру у строк, встановлений частиною другою статті 25 цього Закону для самостійного його виконання, постановою державного виконавця з боржника стягується виконавчий збір у розмірі 10 відсотків суми, що підлягає стягненню чи поверненню, або вартості майна боржника, що підлягає передачі стягувачу за виконавчим документом. У разі невиконання боржником у той самий строк рішення, за яким боржник зобов’язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавчий збір стягується в розмірі шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з боржника — фізичної особи і в розмірі ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з боржника — юридичної особи. У зазначених розмірах виконавчий збір стягується з боржника також у разі повернення виконавчого документа без виконання за письмовою заявою стягувача та у разі виконання рішення про звернення стягнення на предмет іпотеки та виконання боржником рішення після закінчення строку для самостійного його виконання, зокрема шляхом перерахування коштів безпосередньо на рахунок стягувача. Постанова про стягнення виконавчого збору може бути оскаржена в десятиденний строк у порядку, встановленому цим Законом.

Виконавчий збір стягується незалежно від вчинення державним виконавцем заходів примусового виконання, передбачених цим Законом.

2. Виконавчий збір не стягується за виконавчими документами про конфіскацію майна, стягнення періодичних платежів, накладення арешту на майно для забезпечення позовних вимог, стягнення виконавчого збору, витрат, пов’язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, штрафів, накладених відповідно до вимог цього Закону, за виконавчими документами, які підлягають негайному виконанню, а також у разі перерахування коштів стягувачу у випадку, передбаченому частиною другою статті 27 цього Закону, та у разі виконання рішень у порядку, встановленому Законом України “Про гарантії держави щодо виконання судових рішень”.

3. Постанова про стягнення виконавчого збору виноситься під час першого надходження виконавчого документа державному виконавцю. Під час наступних пред’явлень до виконання виконавчого документа державному виконавцеві виконавчий збір стягується в частині, що не була стягнута під час попереднього виконання.

4. Розмір фактично стягнутого з боржника виконавчого збору державний виконавець зазначає у виконавчому документі.

5. У разі закінчення виконавчого провадження у зв’язку із скасуванням рішення, що підлягало виконанню на основі виконавчого документа, виконавчий збір не стягується, а стягнутий виконавчий збір повертається боржникові.

6. У разі завершення виконавчого провадження з підстав, передбачених пунктом 1 частини першої статті 47, пунктами 2 і 8 частини першої статті 49 цього Закону, якщо виконавчий збір не стягнуто, державний виконавець не пізніше наступного робочого дня після завершення (закінчення) такого виконавчого провадження відкриває виконавче провадження за постановою про стягнення виконавчого збору.

7. У разі виконання рішення, за яким закінчився строк для його самостійного виконання, але судом встановлено відстрочку чи розстрочку виконання рішення, виконавчий збір стягується в порядку, встановленому цим Законом, шляхом виділення постанови про стягнення виконавчого збору в окреме виконавче провадження.

8. Постанова про стягнення виконавчого збору надсилається не пізніше наступного робочого дня після її винесення боржнику і може бути оскаржена до суду в порядку, встановленому цим Законом.”;

2) статтю 46 виключити;»;

81. У підпункті третьому пункту 54 розділу І законопроекту (щодо доповнення Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» статтею 61) абзац п’ятий доповнити словами «за межами населених пунктів»;

82. У підпункті п’ятому пункту 54 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності») слова “, у разі, коли їх кошторисна вартість перевищує 300 тисяч гривень” замінити словами і цифрами “, у разі, коли їх кошторисна вартість перевищує 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому оформляються технічні умови”;

83. У підпункті шостому пункту 54 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності») у абзаці третьому слова «згідно з переліком об’єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України» виключити;

84. У підпункті десятому пункту 54 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 38 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності») абзац третій виключити;

85. Підпункт перший пункту 61 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 1 Закону України «Про адміністративні послуги») виключити;

86. Підпункт другий пункту 61 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 5 Закону України «Про адміністративні послуги») виключити;

87. У підпункті третьому пункту 61 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 11 Закону України «Про адміністративні послуги»):

1) у абзаці третьому слова «Кабінетом Міністрів України, крім випадків, визначених» виключити;

2) абзац четвертий виключити;

3) у абзаці шостому слова «суб’єкта, який надає таку послугу» замінити словами «замовника та його організаційної форми»;

88. У підпункті сьомому пункту 61 розділу І законопроекту (щодо внесення змін до статті 17 Закону України «Про адміністративні послуги») абзаци четвертий – чотирнадцятий виключити;

Прошу запросити мене на засідання Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва, на якому буде розглядатися проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)», (реєстр. №1580 від 22.12.2014 року) до другого читання.

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

Народний депутат України                                Оксана ПРОДАН (посв. №079)

Можливість коментувати відключена.