Комітет
Верховної Ради України
з питань бюджету
Відповідно до статті 93 Конституції України, статей 89 та 116 Регламенту Верховної Ради України, статті 12 Закону України «Про статус народного депутата України» в порядку законодавчої ініціативи вносимо пропозиції до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», реєстр. №7000, запропоновані Асоціацією міст України.
1. В абзаці першому та третьому статті 24 законопроекту слово «місцевих» замінити словом «обласних» (фінансування ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації виключно за рахунок коштів обласних бюджетів), .
2. Після статті 27 законопроекту доповнити новою статтею такого змісту:
«Стаття 28. Установити, що Казначейство України у встановленому ним порядку за рахунок вільного залишку коштів Державного бюджету України, що утворився на початок 2018 року, здійснює списання до 1 липня 2018 року заборгованості за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, що надавалися місцевим бюджетам за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку у 2009-2014 роках» (врегулювання проблеми заборгованості місцевих бюджетів за середньостроковими позиками).
3. У додатку № 3 до законопроекту:
1) збільшити асигнування Міністерству оборони України за бюджетною програмою 2101020 «Забезпечення діяльності Збройних Сил України та підготовка військ» з метою забезпечення сплати в повному обсязі земельного податку за землями наданими військовим формуванням, утвореним відповідно до законів України, які утримуються за рахунок державного бюджету та підрозділам Збройних Сил України, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування;
2) вилучити асигнування у розмірі 13 283 800,0 тис. грн. за кодом програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 2308020 «Надання первинної медичної допомоги населенню».
4. У додатку № 6 до законопроекту:
1) доповнити графою «додаткова дотація з державного бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я» (16,5 млрд. грн.) з розподілом суми дотації між усіма бюджетами, які мають прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом, включивши в розрахунок бюджети об’єднаних територіальних громад, міст обласного значення та м. Києва (забезпечення рівного та справедливого підходу до розподілу міжбюджетних трансфертів, виключення корупційних чинників та забезпечення реалізації децентралізаційних цілей);
2) збільшити обсяг освітньої субвенції на суму 4,5 млрд. грн. для забезпечення в повному обсязі фінансування видатків на оплату праці педагогічного персоналу (забезпечення об’єктивного, повного та неупередженого підходу до оплати праці працівників сфери освіти);
3) збільшити обсяг медичної субвенції на суму 7,0 млрд. грн. для забезпечення в повному обсязі асигнуваннями видатків на надання вторинної, третинної та екстреної медичної допомоги населенню (забезпечення необхідним фінансовим ресурсом закладів охорони здоров’я);
4) передбачити прямі міжбюджетні відносини з усіма об’єднаними територіальними громадами, в яких відбулися перші вибори у 2017 році.
5) включити в додаток графи «субвенція загального фонду на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань», «субвенція загального фонду на придбання витратних матеріалів для закладів охорони здоров’я та лікарських засобів для інгаляційної анестезії», «субвенція загального фонду на придбання медикаментів та виробів медичного призначення для забезпечення швидкої медичної допомоги» (разом – 1,2 млрд. грн.) з розподілом сум зазначених субвенцій між усіма бюджетами, які мають прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом, включивши в розрахунок бюджети об’єднаних територіальних громад та міст обласного значення (забезпечення рівного та справедливого підходу до розподілу міжбюджетних трансфертів, виключення корупційних чинників та забезпечення реалізації децентралізаційних цілей);
5. У додатку № 7:
1) передбачити надання пільг населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот за рахунок субвенції з державного бюджету на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот, встановивши її в обсязі 100 млрд. грн. (недопущення заборгованості із виплат пільг та субсидій, забезпечення принципу субсидіарності, недопущення розбалансування місцевих бюджетів);
2) передбачити окрему субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг із послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот), на компенсацію втрати частини доходів у зв’язку з відміною податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та відповідним збільшенням ставок акцизного податку з пального і на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян в обсязі 2,5 млрд. грн. (забезпечення якісного надання послуг, гарантованих державою);
3) передбачити окрему субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування в обсязі 7,3 млрд. грн.;
4) передбачити окрему субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення підприємствам теплокомуненерго нарахованих НАК «Нафтогаз України» неустойки (штрафи і пені) в обсязі 12,0 млрд. грн. (відновлення належної діяльності комунальних підприємств та якісне надання комунальних послуг);
5) збільшити обсяг субвенції на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження з 137,5 млн. грн. до 392 млн. грн. (виконання вимог Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»);
6) збільшити обсяг додаткової дотації з державного бюджету на компенсацію втрат доходів місцевих бюджетів внаслідок наданих державою податкових пільг зі сплати земельного податку суб’єктам космічної діяльності та літакобудування з 273,4 млн. грн. до 400 млн. грн.;
7) збільшити обсяг стабілізаційної дотації з 1,7 млрд. грн. до 2 млрд. грн. (забезпечення врегулювання оперативних проблемних питань місцевих бюджетів).
Просимо запросити нас на засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, на якому будуть розглядатися пропозиції до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», реєстр. №7000.
Народні депутати України О.П. ПРОДАН
Д.О. БІЛОЦЕРКОВЕЦЬ
С.І. МЕЛЬНИК
О.М. ПЕТРЕНКО
В.О. ГУЛЯЄВ
В.В. ГОЛУБ
Р.І. ГОРВАТ
Підписуйтесь!