Голові
Державної регуляторної
служби України
К.М. ЛЯПІНІЙ
Шановна Ксеніє Михайлівно!
10 лютого 2017 року на Вашу адресу мною було направлено депутатське звернення №1894 щодо ініціювання внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року №96. В канцелярії Державної регуляторної служби України 27 лютого 2017 року повідомили, що моє депутатське звернення №1894 від 10.02.2017 року не зареєстровано. Враховуючи це, направляю Вам моє депутатське звернення повторно.
01 січня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 року №1774-VIII, яким внесено зміни до ряду законодавчих актів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю і зайнятість населення та встановленою непомірні для суб’єктів підприємницької діяльності штрафні санкції, що сягають 320 000 гривень.
Одночасно, Положення про Державну службу України з питань праці, затверджене постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року №96, якою визначено повноваження уповноважених осіб у сфері контролю за додержанням законодавства про працю і зайнятість населення містить ряд норм, які суперечать Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року №877.
Частиною 4 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що виключно законами встановлюється спосіб та форми здійснення заходів державного нагляду (контролю). Таким чином повноваження органів державного нагляду у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, що передбачені Положенням, мають бути в межах, передбачених законом.
Підпунктом 5 пункту 6 Положення передбачено, що уповноважені особи органів у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення мають право безперешкодно проводити без попереднього повідомлення перевірки будь-яких приміщень та об’єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю, що суперечить частинам 10 та 12 статті 4, частині 1 статті 6, частині 5 статті 7 та можуть трактуватися інспекторами на свою користь в порушення законних прав роботодавців.
Окрім цього, підпунктом 9 пункту 6 Положення передбачено право органів державного нагляду (контролю) залучати працівників правоохоронних органів до здійснення заходів з державного нагляду (контролю), хоча статтею 17 Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено можливість залучення органом державного нагляду (контролю) виключно третіх осіб у якості експертів для проведення експертизи на підставі рішення про призначення експертизи.
Керуючись статтею 16 Закону України «Про статус народного депутата України», прошу Вас ініціювати внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року №96, як такої, що містить норми, що суперечать Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності».
З повагою,
Народний депутат України Оксана ПРОДАН
Підписуйтесь!