Принципова умова голосування за зміни щодо управління ГТС: газотранспортна система повинна залишитися в державній власності

«В переліку того,що належить Україні, залишилося дві цінності – це земля і ГТС. Тому ми не маємо права легковажно поставитися до питання управління газотранспортною системою та форми її власності. Нові правила мають бути виписані чітко і недвозначно, не залишаючи жодних шансів тим, хто хоче отримати контроль над ГТС», – заявила народний депутат, перший заступник голови Комітету ВР з питань податкової і митної політики Оксана Продан, коментуючи запланований на 31 липня розгляд законопроекту про зміни в управлінні газотранспортною системою. 

«Фракцією «УДАР» та мною особисто було внесено ряд поправок в урядовий законопроект №4116а, який передбачає нові правила управління ГТС. На жаль, майже всі вони були відхилені, хоча кожна з цих поправок була направлена на унеможливлення виведення ГТС з-під державного контролю», – повідомила Оксана Продан.

В першу чергу мова йде про те, що управляти газотранспортною системою може лише державний оператор.

«Крім того, умови і порядок залучення інвесторів до управління ГТС повинні затверджуватися парламентом. Такий порядок значно знизить можливість корупційного впливу на прийняття рішення вартістю десятки мільярдів доларів», – підкреслила політик.

Також в урядовому законопроекті заслуговує на окрему увагу норма, яка передбачає розділення підземних газосховищ і газопроводу на окремі частини.

«Це створює додаткові ризики для національної безпеки, адже якщо буде побудований «Південний потік», привабливість газопроводу для інвесторів знизиться, в той час як підземні газосховища і далі будуть користуватися значним попитом. Тому в наших національних інтересах не розділяти їх, і якщо залучати інвесторів, то лише для управління і модернізації всієї ГТС, а не лише її найбільш прибуткової частини», – зауважила Оксана Продан.

Не витримує критики і те, що в законопроекті №4116а немає жодних вимог до майбутнього інвестора в частині модернізації ГТС і вкладення необхідних коштів.

«В майбутнє спільне підприємство ми вносимо трубу, а що вносить потенційний інвестор – незрозуміло. Відповідно, немає ніяких гарантій, що ГТС таки буде модернізована», – відзначила нардеп.

Загалом, саме ці зауваження не дозволили фракції «УДАР» голосувати за законопроект Уряду.

«Всі вони є змістовними, вони прямо впливають на долю ГТС та її ефективність в майбутньому. Врахування цих чотирьох поправок збільшує шанси №4116а набрати необхідну кількість голосів на позачерговому засіданні Верховної Ради України», – підсумувала Оксана Продан.

 

 

Можливість коментувати відключена.