Поправки до проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», реєстр. № 9084, запропоновані Асоціацією міст України

Комітет

Верховної Ради України

з питань бюджету

Відповідно до статті 93 Конституції України, статей 89 та 116 Регламенту Верховної Ради України, статті 12 Закону України «Про статус народного депутата України» в порядку законодавчої ініціативи вносимо пропозиції до проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», реєстр. № 9084 від 17.09.2018 року, запропоновані Асоціацією міст України.

1. Пункт 1 частини 4 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

“1) частину другу викласти в такій редакції:

“Місцеві гарантії можуть надаватися за рішенням:

- Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної міської ради для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов’язань суб’єктів господарювання – резидентів України, що належать до комунального сектору економіки міста або Автономної Республіки Крим, розташовані на відповідній території та здійснюють на цій території реалізацію інвестиційних проектів, метою яких є розвиток комунальної інфраструктури або впровадження ресурсозберігаючих технологій;

- відповідної обласної ради для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов’язань суб’єктів господарювання – резидентів України, що належать до комунального сектору економіки, розташовані на відповідній території та здійснюють на цій території реалізацію інвестиційних проектів, метою яких є розвиток комунальної інфраструктури, відновлення та реконструкція об’єктів спільної власності територіальних громад або державної власності, що перебувають в управлінні обласних рад, обласних державних адміністрацій, або впровадження ресурсозберігаючих технологій, а також будівництва, реконструкції, капітального ремонту автомобільних доріг загального користування державного, місцевого значення.”.

2. Після пункту 8 частини 4 розділу І законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту:

“9) доповнити статтю частиною сімнадцятою такого змісту:

“17. Надання державних та місцевих гарантій не є формою державної допомоги та не підпадає під дію Закону України “Про державну допомогу суб‘єктам господарювання.”.

3. Після частини 6 розділу І законопроекту доповнити новою частиною такого змісту:

“7. Після статті 24-4 доповнити новою статтею такого змісту:

Стаття 24-5. Державний фонд розвитку лісового господарства

1. Державний фонд розвитку лісового господарства створюється у складі спеціального фонду Державного бюджету України.

2. Джерелами формування Державного фонду розвитку лісового господарства є:

1) доходи державного бюджету, визначені пунктом 134 частини третьої статті 29 цього Кодексу;

2) інші надходження, визначені законом про Державний бюджет України.

3. Кошти Державного фонду розвитку лісового господарства спрямовуються на фінансове забезпечення заходів з:

1) відтворення лісів, підвищення їх продуктивності, створення полезахисних лісових смуг та інших захисних насаджень, на землях, які не зайняті лісом (деградованих та малопродуктивних) у тому числі у південно-східному регіоні України;

2) охорони (у тому числі від пожеж) і захисту лісів від шкідників і хвороб, підвищення стійкості лісових екосистем, забезпечення функціонування державної лісової охорони (утримання лісової охорони);

3) поліпшення якісного складу лісів та збереження біорізноманіття в лісах;

4) лісовпорядкування (базове, безперервне) та інші проектно-вишукувальні роботи, ведення державного лісового кадастру, обліку, моніторингу та інвентаризації лісів;

5) придбання протипожежної техніки і обладнання, інших машин і обладнання в сфері ведення лісового господарства;

6) будівництва і утримання лісових доріг;

7) створення лісорозсадників, придбання обладнання та вирощування в лісорозсадниках лісового і декоративного садивного матеріалу із закритою кореневою системою;

8) лісогосподарської діяльності в дотаційних лісогосподарських підприємствах південно-східного регіону України;

9) проведення наукових досліджень у сфері лісового господарства, підвищення кваліфікації працівників лісового господарства, здійснення просвітницької діяльності та виконання освітніх програм для шкільних лісництв у закладах середньої освіти;

10) заходи, пов’язані з оформленням речових прав на земельні ділянки.

4. Порядок спрямування і використання коштів Державного фонду розвитку лісового господарства визначається Кабінетом Міністрів України.”.

4. Пункт 1 частини 8 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

“1) у частині другій:

пункт 3, 163 виключити;

у пункті 5 цифри “75” замінити цифрами “70”.

5. Пункт 2 частини 8 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

“2) у частині третій:

доповнити новим пунктом 81 такого змісту:

“81) збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження.”;

пункт 13 після слів “програм допомоги” доповнити словами “і грантів”;

доповнити новим пунктом 134 такого змісту:

“134) 30 відсотків рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування;”.

6. Після частини 8 розділу І законопроекту доповнити новою частиною такого змісту:

“9. Частину четверту статті 30 доповнити пунктом 24 такого змісту:

“24) заходи, визначені частиною третьою статті 245 цього Кодексу (за рахунок джерел, визначених пунктом 134 частини третьої статті 29 цього кодексу);”;

“71) субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження (за рахунок джерел, визначених пунктом 81)частини третьої статті 29 цього Кодексу);”.

7. Після частини 10 розділу І законопроекту доповнити новою частиною такого змісту:

“11. Частину другу статті 59 після слів “інформація про використання коштів державного фонду розвитку водного господарства” доповнити словами “інформація про використання коштів Державного фонду розвитку лісового господарства,”.

8. Після частини 11 розділу І законопроекту доповнити новою частиною такого змісту:

“12. Частину другу статті 61 доповнити пунктом 85 такого змісту:

“85) звіт про використання коштів Державного фонду розвитку лісового господарства;”.

9. Пункт 1 частини 12 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

“1) у частині першій:

пункт 2 викласти в такій редакції:

“2) 70 відсотків рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування;”;

доповнити пунктом 43 такого змісту:

“43) 5 відсотків рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату), що зараховується до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, бюджетів об’єднаних територіальних громад за місцезнаходженням (місцем видобутку) відповідних природних ресурсів;”;

пункт 38 після слів “адміністративні штрафи” доповнити словами “та інші штрафні санкції”.;

доповнити пунктом 381 такого змісту:

“381) адміністративні штрафи, що накладаються органами комунального автомобільного та електротранспорту (тролейбус, трамвай), уповноваженими законом розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням правил користування автомобільним транспортом та електротранспортом.”.

10. Після частини 12 розділу І законопроекту доповнити новою частиною такого змісту:

“13. Пункт 2 частини першої статті 66 виключити.”.

11. Пункт 1 частини 16 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

“1) частину першу викласти в такій редакції:

“1. Місцеві запозичення здійснюються з метою фінансування бюджету розвитку:

- бюджету Автономної Республіки Крим, міських бюджетів та використовуються для створення, приросту чи оновлення стратегічних об’єктів довготривалого користування або об’єктів, які забезпечують виконання завдань відповідно Верховної Ради Автономної Республіки Крим, міських рад, спрямованих на задоволення інтересів населення Автономної Республіки Крим, територіальних громад міст;

- обласних бюджетів та використовуються для створення, приросту чи оновлення стратегічних об’єктів довготривалого користування або об’єктів, які забезпечують виконання завдань відповідних обласних рад, спрямованих на задоволення спільних інтересів територіальних громад області, відновлення та реконструкції об’єктів спільної власності територіальних громад або державної власності, що перебувають в управлінні обласних рад, обласних державних адміністрацій, а також будівництва, реконструкції, капітального ремонту автомобільних доріг загального користування державного, місцевого значення.”;

12. Пункт 2 частини 16 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:

“2) в частині четвертій:

абзац перший викласти в такій редакції:

“4. Держава коштами державного бюджету не несе відповідальності за бюджетні зобов’язання органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування. Органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування коштами відповідних місцевих бюджетів не несуть відповідальності за бюджетні зобов’язання одне одного, а також за бюджетні зобов’язання держави.”;

доповнити частину новим абзацом такого змісту:

“Органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування не несуть відповідальності за зобов’язаннями суб’єктів господарювання комунальної та інших форм власності, крім випадків надання місцевих гарантій.”.

13. Пункт 2 частини 19 розділу І законопроекту після абзацу четвертого доповнити новими абзацами такого змісту :

“підпункт “г” викласти в такій редакції:

“г) районні, міські, сільські, селищні програми і заходи щодо реалізації державної політики стосовно дітей, молоді, жінок, сім’ї, у тому числі утримання та програми районних, міських, сільських, селищних центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;”.

14. Абзац третій пункту 2 частини 25 розділу І законопроекту замінити абзацами такого змісту:

“абзац п’ятий викласти в такій редакції:

“За зверненням сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради районна (міська) рада приймає рішення про передачу коштів на здійснення таких видатків сільській, селищній, міській (міста районного значення) раді та у районному (міському) бюджеті затверджує обсяги міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування (з бюджету міста обласного значення бюджетам адміністративно підпорядкованих йому сіл, селищ і міст). При цьому обсяги зазначених міжбюджетних трансфертів визначаються за формулою, яка затверджується відповідною районною (міською) радою у додатку до рішення про місцевий бюджет, та не можуть бути меншими за обсяг, що забезпечує 100 відсоткове фінансування захищених видатків загального фонду бюджету, затверджених частиною другою статті 55 цього Кодексу.”.

15. Після пункту 4 частини 25 розділу І законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту:

“5) в абзаці першому пункту 10 цифри “2018” замінити цифрами “2020”.”.

16. Розділ І законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту:

“26. У статті 1031:

частину другу викласти у такій редакції:

“2. Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах розподіляється таким чином:

70 відсотків між обласними бюджетами залежно від протяжності автомобільних доріг загального користування місцевого значення у відповідній адміністративно-територіальній одиниці станом на 1 січня року, що передує плановому;

20 відсотків між бюджетами міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад залежно від протяжності вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах;

10 відсотків надається бюджету міста Києва на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання вулиць і доріг комунальної власності у місті Києві.”;

у частині третій після слів “міськими державними адміністраціями” доповнити словами “, відповідною міською, сільською, селищною радою”.

17. Розділ І законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту:

“27. Пункт 204 частини першої статті 91 виключити.”.

18. Розділ І законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту:

“28. Доповнити статтю 102 частиною 51 такого змісту:

“51. За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг, що надаються ветеранам війни; особам, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; ветеранам праці; жертвам нацистських переслідувань; ветеранам військової служби; ветеранам органів внутрішніх справ; ветеранам Національної поліції; ветеранам податкової міліції; ветеранам державної пожежної охорони; ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби; ветеранам служби цивільного захисту; ветеранам Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України; вдовам (вдівцям) померлих (загиблих) ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранів служби цивільного захисту та ветеранів Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України; особам, звільненим з військової служби, які стали особами з інвалідністю під час проходження військової служби; особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю та особам, які супроводжують осіб з інвалідністю I групи або дітей з інвалідністю (не більше одного супроводжуючого); реабілітованим громадянам, які стали особами з інвалідністю внаслідок репресій або є пенсіонерами; громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; дружинам (чоловікам) та опікунам (на час опікунства) дітей померлих громадян, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою; багатодітним сім’ям, дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім’ям, в яких не менше року проживають відповідно троє або більше дітей, а також сім’ям (крім багатодітних сімей), в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування, а також здійснюються компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.”.

19. Розділ І законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту:

“29. У статті 1036:

1) частини другу, третю, четверту викласти у наступній редакції:

“2. У законі про Державний бюджет України затверджуються обсяги додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я для місцевих бюджетів.

3. Додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я спрямовується на:

обласні бюджеті – 20 відсотків,

бюджети міст обласного значення – 30 відсотків,

бюджети об’єднаних територіальних громад – 35 відсотків,

районі бюджети – 15 відсотків,

з наступним розподілом між місцевими бюджетами відповідного обсягу ресурсу пропорційно до питомої ваги кількості наявного населення станом на 1 січня року, що передує плановому.”;

2) частину четверту, п’яту виключити.”.

20. Розділ І законопроекту доповнити новим пунктом такого змісту:

“30. Доповнити пункт 21 розділу VI “Прикінцеві та перехідні положення” абзацом такого змісту:

“Кабінету Міністрів України за підсумками третього кварталу 2019 року внести на розгляд Верховної Ради України проект закону про внесення змін до Державного бюджету України на 2019 рік передбачивши з державного бюджету місцевим бюджетам субвенцію на погашення заборгованості за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, наданими місцевим бюджетам у 2009-2014 роках.”.

21. Після частини 2 розділу II. Прикінцеві положення законопроекту доповнити новою частиною такого змісту:

“3. У статті 3 Закону України “Про джерела фінансування дорожнього господарства України” (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 14, ст. 60; 2017 р., № 1, ст. 4):

пункт 2 частини четвертої викласти у такій редакції :

“2) субвенцію з Державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.

Зазначена субвенція розподіляється:

70 відсотків між обласними бюджетами залежно від протяжності автомобільних доріг загального користування місцевого значення у відповідній адміністративно-територіальній одиниці станом на 1 січня року, що передує плановому;

20 відсотків між бюджетами міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад залежно від протяжності вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах;

10 відсотків надається бюджету міста Києва на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання вулиць і доріг комунальної власності у місті Києві.”;

у частині восьмій після слів “міськими державними адміністраціями” доповнити словами “, відповідною міською, сільською, селищною радою”;

у частині десятій

після слів “міські державні адміністрації доповнити словами “, відповідні міські, сільські, селищні ради.”.

У зв’язку з чим частину третю вважати частиною четвертою.

Прошу запросити мене на засідання Комітету Верховної Ради України з питань бюджету, на якому буде розглядатися проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», реєстр. №9084, до другого читання.

 

Народний депутат України                                       Оксана ПРОДАН

Можливість коментувати відключена.