Поправки до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік», реєстр. №9000

Комітет Верховної Ради

України з питань бюджету

Відповідно до статті 93 Конституції України, статей 89 та 156 Регламенту Верховної Ради України, статті 12 Закону України «Про статус народного депутата України» в порядку законодавчої ініціативи вносимо пропозиції до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік», реєстр. №9000, запропоновані Асоціацією міст України.

1. У абзаці другому статті 1 законопроекту цифри «1.008.375.099,7» замінити цифрами «1.054.989.431,7», цифри «916.147.266,3» замінити цифрами «962.761.598,3».

2. У абзаці третьому статті 1 законопроекту цифри «1.094.368.288,1» замінити цифрами «1.140.982.620,1», цифри «993.406.899,9» замінити цифрами «1.040.021.231,9».

3. Доповнити законопроект статтями наступного змісту:

«Стаття 30. Розподіл коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, наданими місцевим бюджетам за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку у 2009-2014 роках здійснити по усіх місцевих бюджетах, що мають таку заборгованість станом на 1 січня 2018 року.

Стаття 31. Розподіл коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет та ниркову недостатність методом гемодіалізу здійснити між обласними бюджетами на основі даних відповідних реєстрів пацієнтів.

Стаття 32. Здійснити розподіл 20% коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах в обсязі 3 530 835,0 тис.грн. безпосередньо на бюджети міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад відповідно до протяжності вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах станом на 1 січня року, що передує плановому, згідно з додатком №11.»

4. Абзаци 5, 6, 7, 8 пункту 5 Прикінцевих положень законопроекту виключити.

5. Внести зміни до додатків №1, №3, №6, №7 (збільшивши обсяги по окремим трансферам з державного бюджету місцевим бюджетам та передбачити місцевим бюджетам нові трансферти з державного бюджету).

5.1. У додатку №1 законопроекту збільшити надходження на 46 614 332,0 тис. грн., в тому числі за джерелами:

- податку на доходи фізичних осіб на 17 148 332,0 тис.грн..,

- податку на прибуток підприємств на 5 600 000,0 тис.грн..,

- акцизному податку з вироблених в Україні підакцизних товарів на 10 366 000,0 тис. грн. (лікеро-горілчана продукція – 1 100 000,0 тис.грн., тютюн та тютюнові вироби – 8 900 000,0 тис. грн., електрична енергія – 300 000,0 тис. грн., пальне – 66 000,0 тис.грн.),

- частині чистого прибутку на 8 900 000,0 тис.грн.,

- коштах, що перераховуються НБУ – 4 600 000,0 тис.грн.

5.2. У додатку №3 законопроекту збільшити асигнування на 46 614 332,0 тис.грн., в тому числі:

- Міністерству освіти і науки України збільшити на 14 600 000,0  тис.грн., в тому числі по освітній субвенції на 14 600 000,0 тис.грн.

- Міністерству охорони здоров’я України збільшити на 12 100 000,0 млрд грн., в тому числі:

  • по медичній субвенції на 10 353 697,7 тис.грн.,
  • передбачити нову субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет та на хронічну ниркову недостатність методом гемодіалізу в обсязі 1 746 302,3 тис.грн. (виокремити з медичної субвенції).

- Міністерству соціальної політики України. збільшити на 2 750 000,0 тис.грн.:

  • передбачити нову субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот), на компенсацію втрати частини доходів у зв’язку з відміною податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та відповідним збільшенням ставок акцизного податку з пального і на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян в обсязі  2 750 000,0 тис.грн. ,
  • внести зміни у назву «субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа» після слів «забезпечення житлом дітей-сиріт,» доповнити словами «дітей, позбавлених батьківського піклування,». Відповідно до чинного законодавства статус дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, фактично, однаковий, ці діти мають однакові права і потреби.

- Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України збільшити на 21 888 232,0 тис.грн., в тому числі:

  • по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад на 2 600 000,0 тис.грн.,
  • по субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження на 288 232,0 тис.грн.,
  • передбачити нову субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування в обсязі 19 000 000,0 тис.грн.;

- Міністерству фінансів України зменшити на 4 723 900,0 тис.грн., в тому числі:

  • по додаткових дотаціях з державного бюджету місцевим бюджетам зменшити на 13 700 000,0 тис.грн. (за рахунок зменшення додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я на 14 900 000,0 тис.грн. – зазначений ресурс перерозподілити між освітньою та медичною субвенціями, та збільшення дотації на компенсацію втрат доходів місцевих бюджетів внаслідок наданих державою податкових пільг зі сплати земельного податку за земельні ділянки, надані для залізниць у межах смуг відведення, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин на 1 200 000,0 тис.грн.),
  • передбачити нову субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, наданими місцевим бюджетам за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку у 2009-2014 роках у обсязі 8 976 100,0 тис.грн.

5.3. У додатку №6 законопроекту для повного забезпечення повноважень, делегованих державою у галузі освіти та охорони здоров’я збільшити обсяги :

- освітньої субвенції на 14 600 000,0 тис.грн., в тому числі на 7 400 000,0 тис.грн. за рахунок перерозподілу додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків на утримання закладів освіти та охорони здоров’я розподіливши її між міськими бюджетами та бюджетами ОТГ (враховуючи дефіцит освітньої субвенції на виплату заробітної плати педагогічним працівникам у 2018 році, який складає в середньому 21,7 %, зростання оплати праці на наступний рік в середньому на 9,4 %);

- медичної субвенції на 12 100 000,0 тис.грн., в тому числі на 7 500 000,0 тис.грн. за рахунок перерозподілу додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків на утримання закладів освіти та охорони здоров’я розподіливши її між міськими бюджетами (з урахуванням дефіциту коштів субвенції у поточному році – обсяг коштів субвенції на 2018 рік покриває лише 66 % потреби, органами місцевого самоврядування за рахунок власних коштів місцевих бюджетів дофінансовано у середньому 20 % від доведеного обсягу медичної субвенції);

5.4. До додатку №7 законопроекту внести наступні зміни по загальному фонду:

- зменшити додаткову дотацію на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я на 14 900 000,0 тис.грн. перерозподіливши зазначений ресурс між освітньою та медичною субвенціями відповідно до додатку №6.

Враховуючи негативний досвід розподілу додаткової дотації на обласному рівні, а саме нерівномірність, необ’єктивність та упередженість, та значний обсяг недофінансування по освітній та медичній субвенціям пропонуємо відмовитись від додаткової дотації на 2019 рік та перерозподілити зазначений ресурс за потребами на освіту на охорону здоров’я збільшивши відповідно видатки за освітньою та медичною субвенціями пропорційно дефіциту ресурсу.

- назву «додаткової дотації з державного бюджету на компенсацію втрат доходів місцевих бюджетів внаслідок наданих державою податкових пільг зі сплати земельного податку суб’єктам космічної діяльності та літакобудування» після слів «літакобудування» доповнити словами «та за земельні ділянки, надані для залізниць у межах смуг відведення, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин»,

- збільшити додаткову дотацію на компенсацію втрат доходів місцевих бюджетів внаслідок наданих державою податкових пільг зі сплати земельного податку суб’єктам космічної діяльності та літакобудування та за земельні ділянки, надані для залізниць у межах смуг відведення, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин на 1 200 000,0 тис.грн.,

- назву «субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа» після слів «забезпечення житлом дітей-сиріт,» доповнити словами «дітей, позбавлених батьківського піклування,». Відповідно до чинного законодавства статус дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, фактично, однаковий, ці діти мають однакові права і потреби.

- збільшити субвенцію на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад на 2 600 000, тис.грн.

Визначити обсяг субвенції на рівні показників 2016 року із розрахунку 1,1 тис. гривень на 1 сільського жителя, очікувана кількість сільських жителів ОТГ – 4,1 млн осіб.

- збільшити субвенцію на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження на 288 232,0 тис.грн. відповідно до обсягу запланованого на 2019 рік збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, за рахунок якого здійснюється фінансування відповідних заходів,

- передбачити нову субвенцію на погашення заборгованості за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, наданими місцевим бюджетам за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку у 2009-2014 роках у обсязі 8 976 100,0 тис.грн.

Позики надавались виключно на виконання делегованих державою повноважень. Накопичення боргів місцевими бюджетами відбулось внаслідок завищення Мінфіном розрахункових обсягів закріплених доходів і тривалого невиконання показників таких доходів. Зазначене не потребує додаткового ресурсу з державного бюджету, оскільки кошти субвенції, отримані місцевими бюджетами матимуть цільове спрямування та будуть повернуті у повному обсязі до державного бюджету.

- передбачити нову субвенцію на фінансування заходів з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет та на хронічну ниркову недостатність методом гемодіалізу у обсязі 1 746 302,3 тис.грн.

Розподіл субвенції здійснити між обласними бюджетами.

Зазначене не потребує додаткового ресурсу бюджету оскільки пропонується виокремити такий обсяг видатків з медичної субвенції.

- передбачити нову субвенцію на надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот), на компенсацію втрати частини доходів у зв’язку з відміною податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та відповідним збільшенням ставок акцизного податку з пального і на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян у обсязі 2 750 000,0 тис.грн.

Пропонується запровадити монетизацію гарантованих державою пільг (зокрема,  проїзд окремих категорій громадян, послуги зв’язку тощо) за рахунок коштів державного бюджету, оскільки пільги, встановлені державою повинні нею і компенсуватись, а не залежати від фінансової спроможності того чи іншого місцевого бюджету.

- передбачити нову субвенцію на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, бюджетним установам і організаціям та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування у обсязі 19 000 000,0 тис.грн. (за розрахунками Мінрегіону на підставі зібраної ОДА від надавачів послуг інформації про розмір заборгованості з різниці в тарифах).

6. Доповнити законопроект додатком №11, який додається.

Додаток: зміни до додатків №1, №3, №6, №7 та додаток №11 на  ___ арк.

Народні депутати

Можливість коментувати відключена.