Депутатське звернення до Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б. щодо ініціювання та проведення інспекційних відвідувань

Прем’єр-міністру України

В.Б. ГРОЙСМАНУ

Щодо ініціювання та
проведення інспекційних відвідувань

Шановний Володимире Борисовичу!

19 березня 2019 року Кіровоградський окружний адміністративний суд прийняв рішення у справі №1140/2746/18, яке підтверджує мою позицію про необхідність скасування (перегляду) Постанов Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 26.04.2017 року №295, «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року №96 та розпорядження Кабінету Міністрів України «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» від 05.09.2018 року №649-р.

Я зверталась до Вас з депутатським зверненням від 13.07.2018 року №2432 та з депутатським запитом від 17.12.2018 року №2579, але отримувала відповіді від 10.08.2018 року №15741/0/2-18/28 та від 23.01.2019 року №1382/0/2-19/28 за підписами першого заступника Міністра та Міністра соціальної політики України про начебто відповідність Постанов №295 та №96 і розпорядження №649-р Конституції України та законам України.

Разом з цим, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року № 96 визначено повноваження Державної служби України з питань праці, зокрема повноваження щодо інспекційних відвідувань, а Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 26.04.2017 року № 295 визначено порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, що не відповідає закону.

Частиною 2 статті 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності» визначено виключний перелік відносин, на які він не поширюється, серед них немає відносин у сфері державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення. Отже, дія Закону поширюється на правовідносини у сфері державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.

Частинами 4 та 5 статті 2 Закону визначено, що заходи контролю здійснюються органами державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами.

Отже, інспектори праці мають право здійснювати державний нагляд (контроль) виключно на підставі Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності» і спеціального закону, який встановлює особливості їх діяльності.

Спеціального закону немає, тому правовідносини у сфері державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення врегульовані виключно нормами Закону України «Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності». Відповідно, застосування Постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року №295, яка не відповідає нормам зазначеного Закону, при призначенні інспекційних відвідувань суперечить і Закону, і Конституції України.

Зважаючи на те, що частина 1 статті 67 Закону України «Про запобігання корупції» передбачає, що нормативно-правові акти, рішення, видані (прийняті) з порушенням вимог цього Закону, підлягають скасуванню органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, а статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, керуючись статтею 16 Закону України «Про статус народного депутата України», в черговий раз

прошу Вас терміново ініціювати перегляд (скасування) Урядом Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 26.04.2017 року №295, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань праці» від 11.02.2015 року №96 та розпорядження Кабінету Міністрів України «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» від 05.09.2018 року №649-р як такі, які суперечать Конституції України та законам України, а також зобов’язати міністерства та органи виконавчої влади, що їм підпорядковані привести свої акти у відповідність до закону.

З повагою,

народний депутат України                                                             Оксана ПРОДАН

ДОРУЧЕННЯ ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРА УКРАЇНИ В.Б. ГРОЙСМАНА від 10.04.2019 року

ВІДПОВІДЬ МІНСОЦПОЛІТИКИ УКРАЇНИ від 24.04.2019 року

Можливість коментувати відключена.