Депутатське звернення до Голови Державної служби України з безпеки на транспорті М.В. Ноняка щодо можливих порушень законодавства співробітниками Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області

Голові

Державної служби України

з безпеки на транспорті

М.В. НОНЯКУ

Щодо правомірності дій співробітників
Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області

Шановний Михайле Васильовичу!

До мене, як до народного депутата України, звернувся фізична особа-підприємець Рубан В.Г. щодо неправомірного, на думку заявника, застосування до нього штрафних санкцій співробітниками Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області.

Заявник стверджує, що 25.05.2017 року вантажний автомобіль, який йому належить, було завантажено у м. Мінську, Республіка Білорусь, вантажем вагою 21,050 тон, що підтверджується Дозволом на міжнародне перевезення вантажу автомобільним транспортом Міністерства транспорту і комунікацій Республіки Білорусь №7056922.

Як зазначає заявник, 26.05.2017 року співробітниками Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області було проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля, який належить ФОП Рубану В.Г., та складено Акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 26.05.2017 року №0002442, згідно якого загальне навантаження на осі причіпа склало 22,650 тони, що на 650 кілограм більше встановленого українським законодавством гранично допустимого навантаження на строєну вісь. На підставі складеного Акту про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 26.05.2017 року №0002442, водію вантажного автомобіля було нараховано штрафні санкції та донараховано плату за проїзд великоваговим транспортним засобом дорогами загального користування, які, як зазначає заявник, були ним одразу ж сплачені.

На думку заявника, порушення вагових параметрів було допущено через невідповідність українського законодавства міжнародним нормам в частині гранично допустимого навантаження на вісь. Так, при завантаженні вантажу вантажовідправник дотримувався міжнародних гранично допустимих норм навантаження на строєну вісь, яке складає 24 тони, в той час як за українським законодавством гранично допустиме навантаження на строєну вісь становить 22 тони.

Також співробітниками Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області було складено Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 26.05.2017 року №0240812, в якому зазначено, що перевезення вантажу здійснювалося без дозвільних документів, передбачених статтею 53 Закону України «Про автомобільний транспорт». На підставі даного акту Чорноморським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки на 11 липня 2017 року призначено розгляд справи про порушення ФОП Рубаном В.Г. транспортного законодавства.

Статтею 53 цього Закону передбачено наявність у перевізника дозволу щодо узгодження умов та режимів перевезення в разі перевищення вагових або габаритних обмежень чи документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових (габаритних) обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Як стверджує заявник, габаритно-ваговий контроль даного вантажного автомобіля було двічі проведено на території Білорусі та без зауважень дозволено в’їзд на територію України у пункті пропуску Нові Яриловичі, Чернігівської області. Таким чином, у перевізника були відсутні підстави для отримання дозволу щодо узгодження умов та режимів перевезення в разі перевищення вагових або габаритних обмежень чи внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів.

Враховуючи те, що відповідно до статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» відповідальність за виконання міжнародних перевезень пасажирів чи вантажів без документів, перелік яких визначений статтею 53 цього Закону, передбачена лише для нерезидентів України, керуючись статтею 16 Закону України «Про статус народного депутата України», прошу Вас дослідити правомірність складення співробітниками Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області Акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 26.05.2017 року №0240812 щодо порушення транспортного законодавства фізичною особою-підприємцем Рубаном В.Г., та, у разі виявлення порушень у діях співробітників Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області, вжити заходів для відновлення прав ФОП Рубана В.Г. та притягнення винних осіб до відповідальності.

Про результати розгляду депутатського звернення прошу повідомити мене та заявника.

Додатки:
- копія звернення ФОП Рубана В.Г. від 27.06.2017 року – на 1 арк.;
- копія Дозволу на міжнародне перевезення вантажу автомобільним транспортом Міністерства транспорту і комунікацій Республіки Білорусь №7056922 – на 2 арк.
- копія Акту про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 26.05.2017 року №0002442 – на 1 арк.;
- копія Розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 26.05.2017 року №0002442 – на 1 арк.;
- копія Довідки до акту №0002442 від 26.05.2017 року  – на 1 арк.;
- копія Акту управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області від 26.05.2017 року СВ №0240812 – на 1 арк.;
- копія листа Чорноморського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки від 22.06.2017 року №2323 – на 1 арк..

З повагою,

Народний депутат України                                                                Оксана ПРОДАН

ВІДПОВІДЬ УКРТРАНСБЕЗПЕКИ

Можливість коментувати відключена.